Flugzeuge in Film und Fernsehen, Erkennen, identifizieren, bekämpfen |
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Flugzeuge in Film und Fernsehen, Erkennen, identifizieren, bekämpfen |
7. Feb 2004, 22:43 | Beitrag
#101
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Major Beiträge: 6.891 Gruppe: Members Mitglied seit: 12.03.2003 |
hast du nen bild?
-------------------- Ludimus non laedimus!
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30. Oct 2010, 22:24 | Beitrag
#102
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Unteroffizier Beiträge: 60 Gruppe: Members Mitglied seit: 30.11.2003 |
Together with the OLS, the LSO provides input to the pilot via a radio handset (that looks like a telephone handset), advising of power requirements, position relative to glide path and centerline. The LSO also holds a “pickle” switch that controls a combination of lights attached to the OLS to indicate "go around" using the bright red, flashing wave off lights. Additional signals, such as "cleared to land", "add power", or "divert" can be signaled using with a row of green "cut" lights or a combination thereof. Often, pictures of LSOs show them holding the pickle switch over their head. This is done as a visual reminder to the LSOs that the deck is “fouled” with aircraft or personnel in the landing area. Once the deck becomes “clear”, the LSOs are free to lower the pickle.
Soweit ich das rausgefunden hab, werden die Lichter automatisch gesteuert, die Lichtanlage ist auch über ein Gyroskop stabilisiert. Das Teil ist einfach nur ein Handgriff mit nem roten Knopf, über den ein Schutzbügel angebracht ist. Wenn der über den Kopf gehalten wird, heist das: Deck nicht frei für Landung. Der Knopf ist für Landeabbruch. Da bekommt der Pilot optisch über die Signalanlage und glaub auch über Funk Signal den Landeanflug abzubrechen. Der Beitrag wurde von Phexor bearbeitet: 30. Oct 2010, 22:26 |
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