Hilfe - Suche - Mitglieder - Kalender
Vollansicht: Der Infanterist (Teil 42 oder so)
WHQ Forum > Technik > Infanterie
Seiten: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113
Dave76
Bilder von den Angriffen in Kabul von heute:

ZITAT
A NATO soldier aims his weapon during a gun battle in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. The Taliban launched a series of coordinated attacks on as many as seven sites across the Afghan capital on Sunday, targeting NATO bases, the parliament and Western embassies. Militants also launched near-simultaneous assaults in three other eastern cities. (AP Photo/Musadeq Sadeq)

ZITAT
A NATO soldier runs to the scene of a attack by Taliban militants in Kabul, Afghanistan, April 15. Ahmad Jamshid / AP

ZITAT
A NATO soldier stands guard at the scene of an attack by Taliban militants in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. The Taliban launched a series of coordinated attacks on at least seven sites across the Afghan capital on Sunday, targeting NATO headquarters, the parliament and diplomatic residences. Militants also launched near-simultaneous assaults in three other eastern cities. AP PHOTO/AHMAD JAMSHID

Bei den Norwegern handelt es sich um Spezialkräfte des FSK, die erst vor kurzem das mentoring der afghanischen CRU vom neuseeländischen SAS übernommen haben (TF 24).
revolution
Haben sich die NATO Soldaten ihr Schuhwerk bei libyschen Rebellen abgeschaut? hmpf.gif
Dave76
ZITAT(revolution @ 16. Apr 2012, 10:04) *
Haben sich die NATO Soldaten ihr Schuhwerk bei libyschen Rebellen abgeschaut? hmpf.gif

Nein, alle 'NATO-Soldaten' in diesen Bildern tragen mehr oder weniger festes taktisches Schuhwerk. Ich denke mal du beziehst dich auf den Herrn in Turnschuhen rechts im letzten und ersten Bild, dabei handelt es sich höchstwahrscheinlich um Überstzer o.ä. der TF 24.
revolution
Negativ. Auf den Bildern sind einige Turnschuh-tragende (bewaffnete) "Übersetzer" zu sehen:
http://www.abload.de/img/fsktf2403qukdj.jpg
http://www.abload.de/img/fsktf2404oqk7w.jpg

docholiday
Der Typ mit dem Schild ist kein NATO Soldat. Außerdem sieht es mir so aus als ob die meisten der Schuhe über die Knöchel gehen und somit sehr weit entfernt von Turnschuhen sind.

Der rest wird sowas in dieser Richtung tragen: http://www.magnumboots.com/us/boots/tactic...1/intrepid-hpi/

Solch Schuhwerk hat man ja schon öfter da unten gesehen. Sitzt, passt wackelt und hat Luft, also warum nicht?
Der Weisse Hai
Weil die Knöchel ungeschützt sind?

Wusste bisher nicht, daß die norwegischen SF ebenfalls Crye/Multicam tragen. Liegt aber nahe, tragen ja inzwischen viele SOF.

DWH
Dave76
ZITAT(revolution @ 16. Apr 2012, 14:13) *
Negativ. Auf den Bildern sind einige Turnschuh-tragende (bewaffnete) "Übersetzer" zu sehen:
http://www.abload.de/img/fsktf2403qukdj.jpg
Der Herr ganz rechts mit Schild ist kein Soldat, sondern höchstwahrscheinlich Übersetzer.
http://www.abload.de/img/fsktf2404oqk7w.jpg
Hier sind keine reinrassigen, klassischen Turnschuhe zu sehen, sondern eben tacticool Trekking-(Halb)schuhe. (Ähnlich dem restlichen Schuhwerk der Soldaten auf diesen Bildern, und ähnlich dem, was seit Jahren Spezialkräfte eben tragen)

Fett

Und selbst wenn einer dieser Herren tatsächlich Turnschuhe trägt - so what? Ist wohl immernoch seine persönliche Entscheidung, wenn er damit gut zurecht kommt, und sicher nicht 'bei libyschen Rebellen abgeschaut'.
Nite
ZITAT(Der Weisse Hai @ 16. Apr 2012, 17:48) *
Weil die Knöchel ungeschützt sind?

Das Problem sehe ich weniger in mangelndem Schutz als in mangelndem Halt (es sei denn das war was du gemeint hattest), was schnell zu verdrehen des Fußes etc, führen kann.
Allerdings gebe ich gerne zu dass ich als Gebirgsjäger zum Thema Schuhwerk sowieso eine etwas extreme Ansicht habe biggrin.gif
Malefiz
Definitiv richtig, allerdings ist umknicken, verdrehen etc in urbanem Territorium weitaus unwahrscheinlicher als im heimischen Fichtenwald (Trümmerhaufen ala Stalingrad außen vor) wo Stiefel definitiv die klügere Wahl sind. Auf ebener Fläche knickt man einfach seltener um, deshalb brauchen Fußballer ja auch keine Knöchelhohe Schuhe wie zB Basketballer wo durch ständige Sprünge das Umknickrisiko erhöht ist. Aber der durchschnittliche NATO-Soldat hüpft ja nicht auf Talibanjagd durch Kabul rum. Kann mir gut vorstellen, dass die Dinger grad bei hohen Temperaturen einfach angenehmer+deutlich bequemer sind.
Dave76

ZITAT
NATO soldiers run during a gun battle in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. The Taliban launched a series of coordinated attacks on as many as seven sites across the Afghan capital on Sunday, targeting NATO bases, the parliament and Western embassies. Militants also launched near-simultaneous assaults in three other eastern cities. (AP Photo/Musadeq Sadeq)

ZITAT
Members of Afghan security force rush to the site of a battle in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. Taliban militants launched a series of coordinated attacks across Kabul on Sunday, targeting at least three neighborhoods in the capital that are home to Afghan government buildings, Western embassies and NATO bases. (AP Photo/Kyodo News)

ZITAT
A NATO soldier adjusts a comrade's equipment at the scene of a attack by Taliban militants in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. The Taliban launched a series of coordinated attacks on at least seven sites across the Afghan capital on Sunday, targeting NATO headquarters, the parliament and diplomatic residences. Militants also launched near-simultaneous assaults in three other eastern cities. (AP Photo/Ahmad Jamshid)

ZITAT
A NATO soldier runs to the scene of an attack in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. The Taliban launched a series of coordinated attacks on at least seven sites across the Afghan capital on Sunday, targeting NATO headquarters, the parliament and diplomatic residences. Militants also launched near-simultaneous assaults in three other eastern cities. (AP Photo/Ahmad Jamshid)

ZITAT
NATO soldiers run during a gun battle in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. The Taliban launched a series of coordinated attacks on as many as seven sites across the Afghan capital on Sunday, targeting NATO bases, the parliament and Western embassies. Militants also launched near-simultaneous assaults in three other eastern cities. (AP Photo/Musadeq Sadeq)

ZITAT
Afghan security forces rush to the site of a battle in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. Taliban militants launched a series of coordinated attacks across Kabul on Sunday, targeting at least three neighborhoods in the capital that are home to Afghan government buildings, Western embassies and NATO bases. (AP Photo/Ahmad Jamshid)

ZITAT
An Afghan policeman fires during a gun battle in Kabul, Afghanistan, Sunday, April 15, 2012. The Taliban launched a series of coordinated attacks on as many as seven sites across the Afghan capital on Sunday, targeting NATO bases, the parliament and Western embassies. Militants also launched near-simultaneous assaults in three other eastern cities. (AP Photo/Musadeq Sadeq)
Dave76

ZITAT
Afghanistan's special forces from Ministri of Interior arrived at the scene of an attack in Kabul on April 15, 2012. Explosions and gunfire rocked the Afghan capital Kabul on April 15, as suicide bombers struck across Afghanistan in coordinated attacks claimed by Taliban insurgents as the start of a spring offensive. AFP PHOTO/Massoud HOSSAINI

ZITAT
Afghanistan's Ministry of Interior (MOI) special forces arrive at the scene of an attack in Kabul on April 15, 2012. Explosions and gunfire rocked the Afghan capital Kabul on April 15, as suicide bombers struck across Afghanistan in coordinated attacks claimed by Taliban insurgents as the start of a spring offensive. AFP PHOTO/Massoud HOSSAINI

ZITAT
Afghan security forces arrive at the scene of an attack in Kabul on April 15, 2012. Explosions and gunfire rocked the Afghan capital Kabul on April 15, as suicide bombers struck across Afghanistan in coordinated attacks claimed by Taliban insurgents as the start of a spring offensive. AFP PHOTO/Massoud HOSSAINI

ZITAT
Afghan security forces arrive at the scene of an attack in Kabul on April 15, 2012. Explosions and gunfire rocked the Afghan capital Kabul on April 15, as suicide bombers struck across Afghanistan in coordinated attacks claimed by Taliban insurgents as the start of a spring offensive. AFP PHOTO/Massoud HOSSAINI

ZITAT
Members of Afghanistan's Ministry of Interior (MOI) (L) walk near a building being used by insurgents near the scene of an attack in Kabul on April 15, 2012. The Afghan capital Kabul came under coordinated attack April 15, with explosions and gunfire rocking the diplomatic enclave as militants took over a hotel and tried to enter parliament. AFP PHOTO / Massoud HOSSAINI

ZITAT
Members of foreign forces arrive near a building being used by insurgents near the scene of an attack in Kabul on April 15, 2012. The Afghan capital Kabul came under coordinated attack April 15, with explosions and gunfire rocking the diplomatic enclave as militants took over a hotel and tried to enter parliament. AFP PHOTO / Massoud HOSSAINI

ZITAT
A member of the foreign forces walks with an Afghan colleague near a building being used by insurgents close to the scene of an attack in Kabul on April 15, 2012. The Afghan capital Kabul came under coordinated attack April 15, with explosions and gunfire rocking the diplomatic enclave as militants took over a hotel and tried to enter parliament. AFP PHOTO / Massoud HOSSAINI

ZITAT
Special forces troops walk towards the scene of attacks in Kabul on April 15, 2012. The Afghan capital Kabul came under coordinated attack on April 15, with explosions and gunfire rocking the diplomatic enclave as militants took over a hotel and tried to enter parliament. AFP PHOTO/Bay ISMOYO

ZITAT
A Norwegian soldier aims his rifle toward the scene of attacks in Kabul on April 15, 2012. The Afghan capital Kabul came under coordinated attack April 15, with explosions and gunfire rocking the diplomatic enclave as militants took over a hotel and tried to enter parliament. AFP PHOTO / Bay ISMOYO
revolution
ZITAT(Malefiz @ 16. Apr 2012, 20:56) *
Definitiv richtig, allerdings ist umknicken, verdrehen etc in urbanem Territorium weitaus unwahrscheinlicher als im heimischen Fichtenwald (Trümmerhaufen ala Stalingrad außen vor) wo Stiefel definitiv die klügere Wahl sind. Auf ebener Fläche knickt man einfach seltener um,

Ich meine tatsächlich die Trittsicherheit. Man läuft einfach wesentlich stabiler, wenn Fußgelenk/Sprunggelenk durch den Schuh gestützt wird. Ein vermindertes Verletzungsrisiko kann ich aus den Bildern (siehe Boden) aber definitiv nicht ausmachen. mata.gif ...sicherlich aber auch nett, dass das relativ liberal gesehen wird. Zumal es tatsächlich nur einige wenige sind, die leichteres Schuhwerk tragen (offenbar nicht nur Übersetzer).

ZITAT
Kann mir gut vorstellen, dass die Dinger grad bei hohen Temperaturen einfach angenehmer+deutlich bequemer sind.

Derzeit sind die Temperaturen nicht so wirklich hoch: http://www.bbc.co.uk/weather/1138958
Slavomir
Dass die Leichten Stiefel mit den dünnen Schäften, die in Afg. getragen werden, besseren Gelenkschutz bieten, halte ich für unwahrscheinlich.
docholiday
Ist der Grund für die Vermummung der NATO Soldaten, Mode, Witterungsbedingt oder das die Gesichter nicht erkannt werden? Als letztes mal das Hotel angegriffen wurde haben ja einige Zeitungen die Gesichter fett auf die Titelseite gepackt.
Dave76
^ Ernsthaft? Nach der Schuhdiskussion nun das? Wow.

docholiday
Ich habe in der "Schuhdiskussion" die gleiche Meinung wie du gehabt wink.gif

Aber ich kann mir nur gut vorstellen, dass die Jungs keine Lust hatten wie ihre Neuseeländischen (glaube das waren Neuseeländer) Kollegen sich am nächsten Tag in der Zeitung zu sehen.
Dave76
ZITAT(docholiday @ 17. Apr 2012, 01:41) *
Ich habe in der "Schuhdiskussion" die gleiche Meinung wie du gehabt wink.gif

Aber ich kann mir nur gut vorstellen, dass die Jungs keine Lust hatten wie ihre Neuseeländischen (glaube das waren Neuseeländer) Kollegen sich am nächsten Tag in der Zeitung zu sehen.

Siehste mal, eigene Frage gleich selbst beantwortet. Good lad. wink.gif

Wobei ich ja die 'Mode-Erklärung' realistischer fand...
Sgt. Sanderson
ZITAT(Slavomir @ 16. Apr 2012, 23:18) *
Dass die Leichten Stiefel mit den dünnen Schäften, die in Afg. getragen werden, besseren Gelenkschutz bieten, halte ich für unwahrscheinlich.

Doch, das tun sie. Ich trage nach wie vor die Meindl Desert Fox und bin hochzufrieden. Natürlich hat man in den Lowa Mountain Boot GTX einen noch besseren Halt, aber die sind bei dem Klima kein Geschenk. Die Lowa trag ich gern im Winter oder wenns arg matschig wird.
KidDynamite
ZITAT(Der Weisse Hai @ 16. Apr 2012, 17:48) *
Wusste bisher nicht, daß die norwegischen SF ebenfalls Crye/Multicam tragen. Liegt aber nahe, tragen ja inzwischen viele SOF.

DWH

Wird wohl nicht mehr lange dauern und man ist begeistert wenn man Spezialeinheiten (Polizei und Militär) nicht in MultiCam sieht wink.gif

Gruß
Dave76

ZITAT
Marines from Advanced Force Element, 24th Marine Expeditionary Unit engage targets while moving during an advanced combat marksmanship range April 9 during Exercise African Lion 2012 in Cap Draa, Morocco. AFE is a Force Reconnaissance platoon trained in Explosive Ordnance Disposal, Counter Intelligence, Human Intelligence, Radio Reconnaissance and other special skills. The Advanced Forces Element is supporting AL-12 by conducting bilateral training with Moroccan Armed Forces in order to develop valuable military skills and foster cooperation between both militaries. AL-12 is a U.S. African Command-sponsored, Marine Forces Africa-led exercise involving various types of training including command post, live-fire and maneuvering, peace keeping operations, an intelligence capacity building seminar, aerial refueling/low-level flight training, as well as medical and dental assistance projects. The annual exercise is designed to improve interoperability and mutual understanding of each nation's military tactics, techniques and procedures.

ZITAT
Marines from Advanced Force Element, 24th Marine Expeditionary Unit engage targets while moving during an advanced combat marksmanship range April 9 during Exercise African Lion 2012 in Cap Draa, Morocco.

ZITAT
Marines from 1st Battalion, 25th Marine Regiment, 4th Marine Division assess their shot groups during a small-arms live-fire exercise during Exercise Africa Lion 2012 April 12.

ZITAT
Marines from 1st Battalion, 25th Marine Regiment, 4th Marine Division spot for a Moroccan Armed Forces service members firing the M240B machine gun during a small-arms live-fire exercise during Exercise Africa Lion 2012 April 12.

ZITAT
A Marine from 1st Battalion, 25th Marine Regiment, 4th Marine Division fires a Shoulder-Launched Multi-Purpose Assault Weapon (SMAW) during a small-arms live-fire exercise during Exercise Africa Lion 2012 April 12.
Dave76
ZITAT
Operacja zakładnicza na Politechnice Gdańskiej. JW GROM.

Geiselrettungsübung der polnischen JW GROM an der Technischen Universität Danzig:

Dave76

revolution

Iran, Tag der Armee 2012
Kreuz As
Sieht aus wie ein Umzug der Clowngruppe vom Karnevalsverein Teheran.

revolution
Natürlich dient der "Tag der Armee" dem allgemeinen Entertainment. Die Bilder stammen aber nicht alle aus Teheran.
mr.trigger
ZITAT(Kreuz As @ 20. Apr 2012, 14:40) *
Sieht aus wie ein Umzug der Clowngruppe vom Karnevalsverein Teheran.

Das haben Paraden so ansich. wink.gif

Marschieren die im 3. Bild von unten im Stechschritt?
revolution
ZITAT
Marschieren die im 3. Bild von unten im Stechschritt?

Sieht schon danach aus, vgl: http://youtu.be/2bI8_2H0vFE
Janus
Das ist Stechschritt... wink.gif

http://youtu.be/myw7bwSiO7w
Nightwish
ZITAT(Dave76 @ 19. Apr 2012, 22:40) *

Deutschlandflagge am Oberarm...
revolution
ZITAT(Janus @ 20. Apr 2012, 18:02) *
Das ist Stechschritt... wink.gif

http://youtu.be/myw7bwSiO7w

Auch. wink.gif
Nite
ZITAT(Nightwish @ 20. Apr 2012, 18:10) *

Wie überall halt vermutlich für die Feinddarsteller irgendwelcher Surplus-Kram zusammengekauft.
In meiner AGA-Kompanie hatte der VU eine Kiste mit belgischen und österreichischen Parkas für diesen Zweck.
Janus
ZITAT(revolution @ 20. Apr 2012, 18:15) *
Auch. wink.gif

Zur Erheiterung und Auflockerung... smile.gif

Klugscheißmodus: An

Stechschritt ist eigentlich falsch, es heißt richtigerweise Exerziermarsch und wird auf das Kommando "Achtung" aufgenommen.
Ich zitiere aus der Ausbildungsvorschrift:

"Achtung => Abteilung Marsch"
Das linke Bein wird leicht gekrümmt und mit gestreckter, leicht auswärts zeigender Fußspitze nach vorn geführt. Der Unterschenkel schnellt leicht vor, ohne daß das Knie gehoben wird. Das durchgedrückte Bein wird in einer Entfernung von etwa 80 cm aufgesetzt. Das rechte Bein macht hierauf die gleiche Bewegung wie das linke.
Das Zeitmaß des Exerziermarsches beträgt 114 Schritt in der Minute. Es ist fehlerhaft, das vorzusetzende Bein höher zu heben als zur Erreichung der Schrittlänge nötig ist oder es mit übertriebener Gewalt niederzusetzen. Straffe Körperhaltung ohne krampfhafte Muskelanspannung und gehobene Kopfhaltung sind zu fordern.

Klugscheißmodus: Aus.

Jaja, so streng war anno dunnemal die Ausbildung..... xyxthumbs.gif

Sgt. Sanderson
ZITAT(Nightwish @ 20. Apr 2012, 18:10) *
ZITAT(Dave76 @ 19. Apr 2012, 22:40) *
Bild...

Und? confused.gif
Nightwish
Nichts! smile.gif
Almeran
Die Overalls gabs warhrscheinlich mal billig über die VEBEG biggrin.gif
Holzkopp
Früher gabs in jedem Bekleidungsladen ne Ecke mit olivfarbenen BW-Parkas mit Hoheitszeichen. Die Teile dürften verbreitet sein wie Sand am Meer.

Hier laufen ja auch Leute mit Kapuzenpullis rum, auf denen groß "USA" steht oder deren Flagge aufgedruckt ist.
General Gauder
In der Firma wo ich arbeite wurden die BW Parker früher als Winterjacken raus gegeben, also von daher
KidDynamite
ZITAT(Holzkopp @ 21. Apr 2012, 00:29) *
Früher gabs in jedem Bekleidungsladen ne Ecke mit olivfarbenen BW-Parkas mit Hoheitszeichen. Die Teile dürften verbreitet sein wie Sand am Meer.

Hier laufen ja auch Leute mit Kapuzenpullis rum, auf denen groß "USA" steht oder deren Flagge aufgedruckt ist.

Und in den USA sind olive deutsche Feldjacken und Parka's unter Jugendlichen sehr beliebt. Warum? Keine Ahnung.
Dave76

ZITAT
A Forward Controller brings the paratroopers from 3 PARA in to West Freugh, Scotland during a drop from a French Air Force C160 aircraft.
Soldiers from 16 Air Assault Brigade are training to maintain their role as the British Army’s Rapid Reaction Force.
More than 1600 troops taking part in Exercise Joint Warrior in southwest Scotland. The training is a key step in maintaining the skills necessary for the Airborne Task Force (ABTF) role, which sees the Colchester-based 16 Air Assault Brigade ready to deploy anywhere in the world at five days notice.
Photographer: Mark Owens
www.defenceimages.mod.uk
Dave76
ZITAT
These images are of a series of previously unreleased images of the Australian Special Operations Task Group (SOTG) conducting combat operations in Afghanistan during 2011. The SOTG is deployed to Southern Afghanistan to conduct population-centric, security and counter-network operations. At around 300 personnel, the SOTG is one of the largest, most potent Special Forces units in Afghanistan. The SOTG is primarily based in Multi-National Base Tarin Kot but has command and liaison elements in Kandahar and Kabul. It consists of approximately 300 personnel from the 1st and 2nd Commando Regiments, the Special Air Service Regiment, the Special Operations Engineer Regiment, the Special Operations Logistic Squadron, and various other services, units and commands around Australia.

ZITAT
Special Operations Task Group soldiers prepare to engage the enemy during operations in Southern Afghanistan during 2011.

ZITAT
A Special Operations Task Group sniper surveys the terrain beneath him during 2011 combat operations in Southern Afghanistan.

ZITAT
Special Operations Task Group soldiers fire on enemy positions during an engagement in Southern Afghanistan during 2011.

ZITAT
A Special Operations Task Group soldier takes in the mountainous landscape from an American helicopter while on combat operations in Southern Afghanistan.

ZITAT
A Special Operations Task Group soldier hones his marksmanship while on operations in Southern Afghanistan.

ZITAT
An Afghan boy tries out the sunglasses of a Special Operations Task group soldier during operations in 2011.

ZITAT
A Special Operations Task Group soldier refers to his map from an overwatch position during 2011 combat operations in Southern Afghanistan.

ZITAT
Special Operations Task Group soldiers return from another successful combat operation in Southern Afghanistan in 2011.

ZITAT
A Commando from the Special Operations Task Group during an engagement in Southern Afgahnistan in 2011.

ZITAT
Special Operations Task Group members hone their skills on the 84mm recoiless rifle while on operations in Southern Afghanistan.

Dave76

ZITAT
Australian Commandos from the Special Operations Task Group provide medical aid to an enemy insurgent in the immediate aftermath of an unspecified contact in Southern Afghanistan in 2011.

ZITAT
A member of Australia's Special Operations Task Group prepares to board a US helicopter during combat operations in Southern Afghanistan during 2011.

ZITAT
A member of the Special Operations Task Group observes local cycles of life in Southern Afghanistan during 2011.

ZITAT
American, Australian and Afghan special forces board an Afghan helicopter during combat operations in Southern Afghanistan during 2011.

ZITAT
Australian, American and Afghan special forces form up in a wheat field in anticipation of combat with insurgents.

ZITAT
A member of the Special Operations Task Group returns fire on enemy positions during a battle with insurgents in Southern Afghanistan in 2011.

ZITAT
Australian Special Forces soldiers and their partnered Afghan security force prepare to board a helicopter during combat operations in Southern Afghanistan during 2011.

ZITAT
Australian Special Forces soldiers and their partnered Afghan security force prepare to board helicopters during combat operations in Southern Afghanistan during 2011.

ZITAT
A Special Operations Task Group soldier takes part in an early morning patrol with US helicopters in the background.
ramke
Wieder schöne Bilder der einzigartigen Landschaft.
ewood223
ZITAT
A member of the Special Operations Task Group observes local cycles of life in Southern Afghanistan during 2011.

epische Bildbeschreibung xyxthumbs.gif

Ja, wenn's da mal ruhiger wird, würde ich gerne mal hinfahren, solche Landschaften finde ich eigentlich anziehend... (als "Bergländer" im Exil in Hamburg)
Dave76

ZITAT
A Marine with 1st Platoon, Company B., Battalion Landing Team 1st Battalion, 4th Marines, 31st Marine Expeditionary Unit, crawls through a watery ditch and under concertina wire during the Jungle Endurance Course here, April 20. After completing a two-week training evolution at the Jungle Warfare Training Center, the Marines underwent the four-mile-long course through the Okinawan jungle, utilizing the rappelling, rope-crossing, improvised stretcher carry and other skills they learned. The 31st MEU is the only continuously forward-deployed MEU and remains the nation’s force in readiness in the Asia-Pacific region.

ZITAT
Marines with 1st Platoon, Company B., Battalion Landing Team 1st Battalion, 4th Marines, 31st Marine Expeditionary Unit, craft an improvised stretcher out of branches and their uniform blouses to transport a simulated victim during the Jungle Endurance Course here, April 20.

ZITAT
Marines with 2nd Platoon, Company B., Battalion Landing Team 1st Battalion, 4th Marines, 31st Marine Expeditionary Unit, carry a simulated casualty on an improvised stretcher utilizing branches and their uniform blouses during the Jungle Endurance Course here, April 20.

ZITAT
Marines with 2nd Platoon, Company B., Battalion Landing Team 1st Battalion, 4th Marines, 31st Marine Expeditionary Unit, carry a simulated casualty on an improvised stretcher utilizing branches and their uniform blouses during the Jungle Endurance Course here, April 20.

ZITAT
A Marine with 2nd Platoon, Company B., Battalion Landing Team 1st Battalion, 4th Marines, 31st Marine Expeditionary Unit, crawls through a watery ditch and under concertina wire during the Jungle Endurance Course here, April 20.

Dave76
ZITAT
U.S. Army Special Operations Command 2012 Capabilities Exercise, April 20.

Markus11
Was mir bei den australischen Sotg fast immer auffällt ist dass da (beinahe) keiner (kanns aber auch übersehen haben) eine Pistole am Oberschänkel trägt, gibt es da einen höheren Grund (ausser vl go light?)?
Dave76
ZITAT(Markus11 @ 24. Apr 2012, 19:43) *
Was mir bei den australischen Sotg fast immer auffällt ist dass da (beinahe) keiner (kanns aber auch übersehen haben) eine Pistole am Oberschänkel trägt, gibt es da einen höheren Grund (ausser vl go light?)?

Es gibt genug Bilder von SOTG Diggern mit Pistole (durchsuch mal die alten threads, habe genug Bilder dort gepostet). Ist wohl primär abhängig von der Mission und zweitens natürlich von persönlichen Präferenzen; wenn ich 'ne presence patrol durchführe brauch' ich nicht unbedingt 'ne Zweitwaffe, falls mit CQB zu rechnen ist, trägt man natürlich eher eine.

Beispiel:

ZITAT
Special Operations Task Group (SOTG) troops prepare to board US UH-60 Black Hawk Helicopters at Multi-National Base Tarin Kowt airfield. Soldiers from the Special Operations Task Group (SOTG) and the Afghan Provincial Response Company (PRC) recently conducted partnered operations in the Shah Wali Kot Region of northern Kandahar province, Afghanistan. The missions, a continuation of the strike and disrupt activities conducted previously, saw the partnered forces successfully capture insurgents, numerous weapons and material for the manufacture of Improvised Explosive Devices (IEDs). Partnered operations between SOTG and the PRC place pressure on the insurgency and have an impact on the Taliban’s ability to threaten the lives of Afghan civilians, the Afghan Forces and members of the International Stabilisation Assistance Force (ISAF). Photo by: Corporal (CPL) Chris Moore

Edit: Nochmal den neuesten batch SOTG Bilder durchgesehen, auf dem Bild, wo der insurgent verarztet wird, kann man eine Pistole erkennen (ganz links).
Kleiner
http://h10.abload.de/img/capex201209x9oi4.jpg

die lernen den leuten die eier wegzuschießen? confused.gif
SLAP
Die wurden offensichtlich von Massad Ayoob beeinflusst.

ZITAT
Fackler ML: "Shots to the Pelvic Area ". Wound Ballistics Review. 4(1):13; 1999.

“I welcome the chance to refute the belief that the pelvic area is a reasonable target during a gunfight. I can find no evidence or valid rationale for intentionally targeting the pelvic area in a gunfight. The reasons against, however, are many. They include:

-- From the belt line to the top of the head, the areas most likely to rapidly incapacitate the person hit are concentrated in or near the midline. In the pelvis, however, the blood vessels are located to each side, having diverged from the midline, as the aorta and inferior vena cava divide at about the level of the navel. Additionally, the target that, when struck, is the most likely to cause rapid and reliable incapacitation, the spinal cord located in the midline of the abdomen, thorax and neck), ends well above the navel and is not a target in the pelvis.
-- The pelvic branches of the aorta and inferior vena cava are more difficult to hit than their parent vessels -- they are smaller targets, and they diverge laterally from the midline (getting farther from it as they descend). Even if hit, each carry far less blood than the larger vessels from which they originated. Thus, even if one of these branches in the pelvis is hit, incapacitation from blood loss must necessarily be slower than from a major vessel hit higher up in the torso.
-- Other than soft tissue structures not essential to continuing the gunfight (loops of bowel, bladder) the most likely thing to be struck by shots to the pelvis would be bone. The ilium is a large flat bone that forms most of the back wall of the pelvis. The problem is that handgun bullets that hit it would not break the bone but only make a small hole in passing through it: this would do nothing to destroy bony support of the pelvic girdle. The pelvic girdle is essentially a circle: to disrupt its structure significantly would require breaking it in two places. Only a shot that disrupted the neck or upper portion of the shaft of the femur would be likely to disrupt bony support enough to cause the person hit to fall. This is a small and highly unlikely target: the aim point to hit it would be a mystery to those without medical training — and to most of those with medical training.

The “theory” stated in the question postulates that “certain autonomic responses the body undergoes during periods of stress” causes officers to shoot low, and that apparently this is good in a gunfight because such shots cause “severe disability.” I hope that the points presented above debunk the second part of the theory. As for the “autonomic responses” that cause officers to shoot low, I am unaware of anything in the anatomy or physiology of the autonomic nervous system that would even suggest such an occurrence. Most laymen do not understand the function of the autonomic nervous system. It is simply a system whose main function is to fine tune the glands and smooth muscles (those in the walls of organs and blood vessels) of the body. During times of stress such as perceived impending danger, the autonomic nervous system diverts blood from the intestines and digestive organs to the skeletal muscles — in the so-called “fight or flight” response. The effects of this response are constantly exaggerated by laymen who lack an adequate understanding of it — most notably by gun writ-ers eager to impress their readers. Interestingly, the human body can get along quite well without major parts of the autonomic nervous system. During my professional life as a surgeon, myself and colleagues removed parts of thousands of vagus nerves (mostly in treating peptic ulcer disease) -- thus depriving the patient of the major part of the parasympathetic half of the autonomic nervous system. We also removed many ganglia from the sympathetic half of the auto-nomic nervous system, in treating such things as profusely excess sweating and various problems caused by spasm of the arteries. I am unaware of any evidence that these operations produced any significant effect on the future capacity of these patients to react appropriately in times of impending danger.

Unfortunately, the pelvis shot fallacy is common. This fallacy, along with other misinformation, is promoted constantly by at least one gun writer who is widely published in the popular gun press. Because of this, I regularly debunk this fallacy by including some of the above rationale in my presentations to law enforcement firearm instructor groups.”

Oder wie es Dr. Gary Roberts zusammenfasst:
ZITAT
There are no doubts regarding serious mortality rates with pelvic wounds, the issue is whether wounds to he pelvis offer rapid enough incapacitation to reliably stop an adversary during a lethal force encounter. Obviously use a pelvic shot if it is the only target available, but it may not be the best primary target or failure to stop response target.
Quelle

Beziehungsweise findet sich diese Methode auch in den schweizer Reglementen für StG90 und Pist. 75.
ZITAT
Der Misserfolgsdrill

Im Fall, dass der oder die Gegner nicht neutralisiert sind, soll der Schütze weiter schiessen und wenn möglich den Haltepunkt wechseln, um die gewünschte Wirkung zu erreichen (wenn möglich soll er die Beckenzone anvisieren, dort wo eine bessere physische Destabilisierung möglich ist).
Szymek
Wird bei der BW doch auch gelehrt. o_O Zonen Alpha, Bravo, Charly
Dieses ist eine vereinfachte Darstellung unseres Foreninhaltes. Um die detaillierte Vollansicht mit Formatierung und Bildern zu betrachten, bitte hier klicken.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.